دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ |۳ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 7, 2024
جلسه دفاعیه

حوزه/ خانم ملیحه فلاحیان بیشه، طلبه مدرسه علمیه تخصصی فاطمه الزهرا اصفهان، با دفاع از پایان‌نامه خود، به بررسی تأثیر مدیریت جهادی بر ایجاد تحول فرهنگی پرداخت و با استناد به بیانات مقام معظم رهبری، ده تأثیر اجتماعی مهم برای مدیریت جهادی برشمرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، خانم ملیحه فلاحیان بیشه طلبه مدرسه علمیه تخصصی فاطمه الزهرا اصفهان، از پایان نامه خود با عنوان:«مستندات قرآنی و روایی تأثیرات مدیریت جهادی بر ایجاد تحول فرهنگی در بیانات مقام معظم رهبری حفظه‌الله»، با راهنمایی حجت الاسلام و المسلمین دکتر هادی و داوری سید عیسی مسترحمی دفاع کرد.

وی گفت: این پژوهش بیان می کند که مدیریت جهادی، به عنوان رویکردی مبتنی بر آموزه‌های اسلامی و با تأکید بر تلاش و مجاهدت برای رفع مشکلات و پیشرفت، تأثیر قابل توجهی بر تحولات فرهنگی جامعه دارد.

وی ادامه داد: با استناد به بیانات مقام معظم رهبری و بررسی‌های میدانی انجام شده است، نشان می‌دهد مدیریت جهادی از طریق تقویت پنج مؤلفه فردی شامل: امتداد ربوبیت خداوند، خودسازی و تزکیه نفس، حرکت در مسیر آرمان‌ها، قاطعیت و انقلابی بودن، و روحیه ایثارگری و وجدان کاری، به ارتقای سطح فردی و در نهایت تحول فرهنگی کمک شایانی می‌کند.

خانم فلاحیان بیشه گفت: در این پژوهش ده تأثیر اجتماعی مهم برای مدیریت جهادی بیان شده است که عبارتند از: تحقق عدالت، شایسته‌سالاری، استقامت و پایداری بر ارزش‌های اسلامی، ایجاد جامعه‌ای هدایت شده و با فضیلت، مردمی بودن، اعتماد و همدلی، دستیابی به اقتدار و پیشرفت، تبدیل مدیریت جهادی به فرهنگ جهادی، و تقویت خلاقیت و نوآوری.

وی گفت: نتایج این پژوهش تأکید می‌کند که مدیریت جهادی نه تنها یک روش مدیریتی، بلکه یک رویکرد فرهنگی است که می‌تواند در همه عرصه‌ها، از جمله فرهنگ، اقتصاد و سیاست، تحولات بنیادینی ایجاد کند.

طلبه مدرسه علمیه تخصصی فاطمه الزهرا اصفهان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: ایشان بارها بر اهمیت مدیریت جهادی و نقش آن در تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی تأکید کرده‌اند و مدیریت جهادی را کلید حل بسیاری از مشکلات کشور دانسته و بر ضرورت نهادینه شدن این فرهنگ در همه سطوح جامعه تأکید کرده‌اند.

وی گفت: این پژوهش نشان می‌دهد که مدیریت جهادی می‌تواند به عنوان یک ابزار قدرتمند برای ایجاد تحول فرهنگی و اجتماعی مورد استفاده قرار گیرد و با تقویت مؤلفه‌های فردی و ایجاد تأثیرات اجتماعی مثبت، مدیریت جهادی می‌تواند جامعه‌ای پویا، پیشرو و مبتنی بر ارزش‌های اسلامی ایجاد کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha